Wie zijn wij

De Haven Flauwers bij de Heerenkeet.
De Heerenkeet was vroeger een vergaderplaats voor dijkgraven, vandaag de dag is er een restaurant gevestigd.

Freek Titselaar Als duiker en liefhebber van het onderwaterleven vind ik het onvoorstelbaar dat de onderwaterwereld van het Nationaal Park Oosterschelde onvoldoende beschermd wordt.
De onderwaterwereld verdient net zo veel bescherming als de natuur boven het water! Daarom zet ik mij in voor Stichting de Oosterschelde..
Ron Offermans Al zo'n twintig jaar ben ik bezig het onderwaterleven van de Oosterschelde te bestuderen en te fotograferen. Uiteraard ga je dan in de loop der tijd een grote liefde voor zo'n gebied ontwikkelen. Je beseft dat je dingen ziet die voor veel mensen verborgen blijven. Ik zou de ogen van Nederland willen openen om ze te laten beseffen wat we bezitten en er op aan te dringen daar heel zuinig op te zijn.
Joop Stalenburg Door het intensieve gebruik van de Oosterschelde liggen de minst beroerde onderwaterbodems langs de dijk. De dijken moeten verstevigd worden. Dit heeft enorme gevolgen voor het onderwaterleven. Gebruik bij de versteviging natuursteen (geen staalslakken) en creëer natuurlijk landschap, waardoor de biodiversiteit kan terugkeren.
Hans Verhoog De Oosterschelde is voor mij een uniek stuk Nederland boven en onderwater. De dijken met zoutminnende planten, distels, korstmossen en wieren. De wazige groene onderwaterwereld met zijn talloze kleurrijke bewoners. Om dit te behouden offer ik geen tijd op, ik doe het graag.
Edward Snijders Vanaf 8 mei 2002 is de Oosterschelde een nationaal park. In al haar kwetsbaarheid heeft de onderwaterwereld van de Oosterschelde zich ontwikkeld tot een uniek natuurgebied, dat tot op heden vaak aan haar lot wordt overgelaten. Hoog tijd dat Stichting de Oosterschelde de vinger aan de pols gaat houden.
Erik Leisink Als Nederlanders mogen we ons gelukkig prijzen met de Oosterschelde, met haar prachtig kleurige en bijzondere onderwaterleven. Helaas is ook in dit land de bescherming van de natuur niet vanzelfsprekend. Met mijn inzet voor onze stichting wil ik de Oosterschelde voor toekomstige generaties bewaren.
Gijs Jongeleen Sinds 2002 is de Oosterschelde een nationaal park. Het park wordt gezien als een belangrijke kraamkamer voor nieuw leven in onze zee. Helaas blijkt dat zo'n status van nationaal park niet veel zegt. Met onze stichting willen we er voor zorgen dat heel veel mensen nog lang kunnen genieten van onze mooie Oosterschelde.