Wie zoet is krijgt lekkers, wie zout is de zooi...

1 December 2009

De Oosterschelde kreeg vandaag een bittere surprise van Rijkswaterstaat en Van Oord. Ter hoogte van de Cauwersinlaag vonden de eerste bestortingen met hoogovenslakken plaats. Dit in het kader van de vooroeververstevigingen. Een ruim vol pikzwarte slakken verdween in het prachtige water van onze Oosterschelde (...)

Bestuursleden van Stichting de Oosterschelde hebben geprotesteerd. Ter hoogte van de Cauwersinlaag werd een spandoek ontrolt met de tekst: "Geen hoogovenafval in de Oosterschelde". Journalisten van de PZC waren daarbij aanwezig.

Op woensdag 9 december (14:00 locatie Zeelandbrug) zal het bestuur van Stichting de Oosterschelde een protestcartoon èn 2500 handtekeningen aanbieden aan vertegenwoordigers van Van Oord. Dit om extra te onderstrepen dat Van Oord zijn groene missie, die breed wordt uitgemeten op hun eigen website, moet naleven! Binnen de aanbesteding van RWS heeft de aannemer immers de vrijheid om het bestortingsmateriaal zelf vast te stellen. Wij roepen Van Oord op om de Oosterschelde een waardig kado te geven en af te zien van het grootschalige gebruik van hoogovenslakken.