Vooroeververdediging traject Kattendijke-Wemeldinge-Goese Sas in voorbereiding

13 May 2016

Rijkswaterstaat versterkt al jaren de vooroevers van Zeeuwse dijken. De komende tijd wordt het traject Kattendijke-Wemeldinge-Goese Sas (Zuid-Beveland) voorbereid. Dit traject kent een rijk onderwaterleven en is mede daardoor zeer geliefd bij duikers. Rijkswaterstaat verwacht vóór de zomervakantie (2016) de conceptvergunningaanvraag gereed te hebben. Volgens planning moeten de werkzaamheden eind 2018 worden afgerond.
Ook nu zal Rijkswaterstaat weer staalslakken storten. Door de inzet van o.a. Stichting de Oosterschelde, de Nederlandse Onderwatersportbond én de uitspraak van De Raad van State kiest Rijkswaterstaat voor een uitwerking waarbij de gestorte staalslakken op verschillende manieren (deels) worden afgedekt met breuksteen.
Denk daarbij aan een variant met ribben van breuksteen op locatie Wemeldinge-Oost (nu vooral zacht substraat), een variant met verspreid gestorte breukstenen op locatie Wemeldinge-West (nu een afwisseling van zacht en hard substraat) en breuksteenterrassen op locatie Oost-Bevelandpolder. Op korte termijn verwacht Stichting de Oosterschelde meer van Rijkswaterstaat te vernemen.

Wordt vervolgd.
Zie ook